Pánevní dno

Jedná se o několik vrstev svalů, které účinně a pružně uzavírají pánevní oblast. Tyto svaly ne pouze vlivem stárnutí, ale hlavně i vlivem špatného životního stylu začínají ochabovat, což může vést k určitým problémům.

K čemu svaly pánevního dna slouží?

Podpírají vnitřní orgány

Co si pod tím představit? Inkontinenci. Únik moči v případě zvýšeného tlaku v břiše. Pořádně se zasmějete, zakašlete, kýchnete a můžete si z toho „cvrknout“. V případě správného držení pánevního dna a dostatečně zpevněných svalů kolem se vám toto stávat nebude.

Podílí se na dobrém držení těla

Pokud je ochablé svalstvo pánevního dna, pak veškerou práci s držením těla přebírá zádové svalstvo a to vede nejenom k bolestem zad, ale i špatnému držení těla.

Ovlivňuje kvalitu sexuálního života

V případě, že máte problémy s dosažením orgasmu, zpevňujte pánevní dno, nebo si kupte Venušiny kuličky, ty vám k posílení pomohou. Uvidíte, že pak začnete dosahovat orgasmu snadněji a rychleji.

Porod

Není nutné pánevní dno pouze posilovat, ale i umět zrelaxovat a uvolnit, zvláště u těhotných žen, které jsou ve třetím trimestru. V takovém případě opravdu raději pracujte na uvolnění, nebo se dočkáte dlouhého porodu, případně porodu „císařem“.

Posílení a cviky na pánevní dno

Kegelovy cviky

Můžete je provádět kdekoliv a kdykoliv, a to doslova. Stačí pár minut denně. Začněte tak, že se naučíte zadržovat a upouštět moč, tak si nacvičíte ten pocit, který máte mít při jejich posilování. A budete mít představu, které svaly se zapojují a jak fungují. Celé cvičení spočívá v tom zpevnit svalstvo pánevního dna a následně uvolnit. Cviky můžete provádět kdekoliv se vám zachce – v kanceláři, v autě, na zastávce, ve frontě v obchodě.

Venušiny kuličky

Jedná se o dvě k sobě spojené kuličky, které si ženy zavádí přímo do pochvy. Tyto kuličky obsahují další menší kuličky, jejichž pohybem vyvoláte chvění. Jemné vibrace stimulují vnitřní stranu vagíny, zpevňují svaly a prokrvují je.

Dále existují různé cviky

Kočka

Určitě znáte z dětství. Opřete se o kolena a o dlaně, dbejte na to, ať máte páteř dokonale rovnou. S výdechem se vyhrbte. S nádechem naopak co nejvíc prohněte.

Prkno

Lehněte si na lokty, nohy opřete o špičky a zpevněte celý střed těla. Držte v pozici, dokud vás nezačnou bolet bedra. Musíte být v jedné rovině jako prkno.

Pes („čůrající pes“)

Je dobrý nejenom na pánevní dno, ale také na vnější stranu stehen. Klekněte si na kolena. Opřete se o dlaně. Kolena máte pod kyčlemi, páteř je rovná. Zvedejte nohu do strany.

Stlačujte míč koleny

Postavte se, zpevněte svaly pánevního dna, mírně podřepněte, strčte si mezi kolena nějaký míč a tlačte jej. Zpevníte si nejenom pánevní dno, ale i vnitřní stranu stehen.

Cviků je daleko více, ke zpevnění svalů pánevního dna nebo i středu těla vám opravdu stačí pouhých pár minut denně. Nemusíte chodit do posilovny, vystačíte si pouze s vlastním tělem.

Dalším skvělým cvičením je yoga. Ta vám nejenom zpevní ty správné svaly, zapojíte u ní celé tělo, protáhnete se a dokonale uvolníte.